, ,

دیستونی

دیستونی یک بیماری نسبتا شایعی است که معمولا علت ژنتیکی دارد ولی ممکن است بعلت آسیب مغزی ناشی ضربه مغزی، عفونت مغزی و یا نرسیدن اکسیژن به مغز بمدت طولانی(هیپوکسی) باشد. دیستونی بصورت انقباض مداوم غیر ارادی گروهی از عضلات بدن تعریف می شود که می تواند قسمتی از بدن و یا کل بدن را درگیر کند. بیماری دیستونی می تواند در هر سنی و در هر جنسیتی بروز کند. تشخیص بیماری دیستونی برای پزشک متخصص مغزواعصاب معمولا اسان است ولی گاها تشخیص ان سخت بوده و باعث می شود بمرور بیماری تشدید یافته و فرد کاملا ناتوان می شود. در پایین ویدیوهایی از این موارد گذاشته می شود که کودکان دلبندی را نشان می دهد که متاسفانه بر اثر عدم تشخیص و درمان بیماری پیشرفت کرده بود ولی خوشبختانه با تشخیص صحیح با درمان دارویی ساده(یک نوع قرص) بسیار بهبود یافتند.

ستایش کودک ۱۱ ساله ایی که از سن ۶ سالگی دچار این بیماری شده بود ولی متاسفانه علیرغم مراجعه به پزشکان مختلف تشخیص داده نشده بود و بیماری بسیار پیشرفت کرده بود وبطوریکه هرگز قادر به ایستادن و راه رفتن نبود ولی به لطف خدا بیماری این عزیز تا حد زیادی بهبود یافت و از این بهتر هم میشه:

مصطفی کودک ۱۰ ساله ایی که اینهم دچار این بیماری شده بو ولی فقط یکسال از این بیماری گذشته بود و خیلی ناتوان نشده بود که او هم بهبودی خوبی یافت: